Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012

Κώστας Ριτσώνης, τέσσερα μπουζουκοποιήματα




ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΙΟ
-χιτζασκιάρ-

Πιο καλά μονάχος
μες στο καλοκαίρι
παρά να με έχεις
εσύ για μπεγλέρι

Πήγα να φιλήσω
το γλυκό σου στόμα
όμως βρήκες τρόπο
να με κάνεις πτώμα

Πήγα να χαϊδέψω
τ’ όμορφο σου χέρι
μα αυτός ο άλλος
τράβηξε μαχαίρι

Μας θέλεις και τους δύο
γειά σου και αντίο
είσαι βρε κοπέλα μου
σωστό τρελοκομείο

Πήγαινε μαζί του
για να τον χορταίνεις
όμως από μένα
πια μην περιμένεις

Όχι δε θα γίνω
το δικό σου θύμα
γειά σου τώρα φεύγω
κι όλα είναι πρίμα

Πιο καλά μονάχος
να γυρνώ στο κρύο
μας θέλεις και τους δύο
γεια σου και αντίο




KINETA KI EΛΕΥΣΙΝΑ
-ουσάκ-

Καβάλα στο ποδήλατο
και στη μοτοσυκλέτα
καβάλα στο μοτοσακό
σε πήγα στην Κινέτα

Ανηφόρα κατηφόρα
είδες το Σαρωνικό
είδες τ’ όμορφο τοπίο
και την εθνική οδό

Σε πήγα και κολύμπησες
στο δροσερό νεράκι
φορούσες όμορφο μαγιό
έμοιαζες με ψαράκι

Κι έτσι με ζηλεύαν όλοι
για την τύχη τη μεγάλη
-βρε τι τυχερός που είναι
σαν αυτή δεν έχει άλλη

Καβάλα στο ποδήλατο
γυρνάμε στη Αθήνα
μα με την πρώτη ανηφοριά
μπήκες σε λιμουζίνα

Και με άφησες μονάχο
πάνω στο ποδήλατό μου
ανηφόρα κατηφόρα
τραγουδάω τον καημό μου

Kατάφερα και έφτασα
εκεί στην Ελευσίνα
σε μια ταβέρνα κάθισα
να πιω γλυκιά ρετσίνα

Κι ανταμώνω μια ωραία
Αρβανίτισσα σπουδαία
είναι από την Ελευσίνα
όμορφη γλυκιά τσαχπίνα

Στην Ελευσίνα τώρα ζω
με το ποδήλατό μου
Κινέτα σε παράτησα
ξέχασα τον καημό μου


Κέρνα με γλυκιά ρετσίνα
Αρβανίτισσα τσαχπίνα
ερωτιάρα και ωραία
Αρβανίτισσα σπουδαία



ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΤΗΣ ΜΕΛΑΧΡΙΝΗΣ
- χιτζάζ-

Μες στον κόσμο δεν υπάρχει
άλλη τέτοια ομορφιά
το φωνάζω σαν σε βλέπω
με τα μαύρα σου μαλλιά

η ομορφιά σου κούκλα μου
είναι βασανισμένη
κάποιοι σε στεναχώρησαν
και μου’ ρθες λυπημένη

Αχ μελαχρινή μου κούκλα
σ’ αγαπώ τόσο πολύ
θα αλλάξει η ζωή μου
όταν ζήσουμε μαζί

Πρέπει σε μένα να ‘ρχεσαι
να λες τα βάσανα σου
κάτσε εδώ και μίλα μου
άνοιξε την καρδιά σου

μην τους φοβάσαι κούκλα μου
κι εγώ θα καθαρίσω
αυτούς που σε προσβάλανε
εγώ θα τους λιανίσω

Για σένα γίνομαι τρελός
θέλω να σε προσέχω
στο πλάι μου έλα να ζεις
βασίλισσα θα σ’ έχω

στο ξαναλέω κούκλα μου
εγώ θα καθαρίσω
πήρα και το μαχαίρι μου
για να τους συγυρίσω



ΑΧ ΛΥΠΗΤΕΡΑ
-ουσάκ-

 
Αχ τα δικά μου τα τραγούδια
είναι λυπητερά
γεμάτα ντέρτι γεμάτα πόνο
γεμάτα μοναξιά

Αχ τα δικά μου τα τραγούδια
είναι σαν τα πουλιά
που τα σκοτώνουν με τις σφεντόνες
τα σκληρά παιδιά

Συνέχεια είμαι λυπημένος
συνέχεια τραγουδώ
στο μπουζουκάκι μου μονάχος
τον λέω τον καημό

Κάτω απ’ τα δέντρα τα τραγουδάω
για τα φτωχά πουλιά
που τους αρέσει ν’ ακούν τραγούδια
αχ λυπητερά